Tuesday, January 28, 2014

მუსიკალური მიმდინარეობები


როკი–მუსიკის პოპულარული ჟანრია, რომელიც განვითარდა 1950 წლიდან ამერიკის შეერთებულ შტატებში ხოლო 1960 წლიდან დიდ ბრიტანეთში. როკ მუსიკაზე უდიდესი გავლენა იქონია R&B-მ და ქანთრიმ. მისი დამახასიათებელი ინსტრუმენტებია: ელექტრო გიტარა, ბას–გიტარა და დრამი.
ჯაზი–მუსიკალური მიმდინარეობა, რომელიც ჩამოყალიბდა 1920–იან წლებში ნიუ–ორლეანში. მის განვითარებაში უდიდესი წვლილი მიუძღვის აფრო-ამერიკელთა კულტურულ ტრადიციებს. არსებობს მოსაზრება, რომ ჯაზი შექმნეს XVII საუკუნეში აშშ-ში აფრიკიდან ჩამოყვანილმა ზანგმა მონებმა. ჯაზს ხშირად „ამერიკის კლასიკურ მუსიკად“ მოიხსენიებენ. დამახასიათებელი ინსტრუმენტებია: საქსოფონი, კლარნეტი, ბას–გიტარა, ფლეიტა, საყვირი, ფორტეპიანო და ა.შ.
პოპი-ეს არის თანამედროვე მუსიკალური ჟანრი. ის წარმოიშვა 1950-იან წლებში აშშ-სა და დიდ ბრიტანეთში.  დამახასიათებელი ინსტრუმენტებია ელექტროგიტარა, ბას-გიტარა, დასარტყამები, დრამ-მანქანა, კლავიშები, სინთეზატორი, ტარნტეიბლი.
რეგი–იამაიკური მუსიკალური ჟანრი. ჩამოყალიბდა 1960–იან წლებში ამერიკული მუსიკალური მიმდინარეობების სოულის, ქანთრის, R&B-სა და ჯაზის გავლენით. დამახასიათებელი ინსტრუმენტებია: ბასი, დასარტყამები, გიტარა, ორღანი, ჩასაბერი, მელოდიკა.
ჰიპ–ჰოპი–მუსიკალური ჟანრი, რომელიც ეფუძნება სტილისტური რითმული მუსიკის ჟღერადობას. მას ახლავს რეპი, რითმული რეჩიტატივი. დამახასიათებელია ფირსაკრავით მანიპულირება, გარეპვა, დრამ–მანქანა, სემპლერი, სინთეზატორი, ბითბოქსი.
ბლუზი–მუსიკალური ჟანრი, რომელიც წარმოიშვა აფრო–ამერიკულ გაერთიანებებში XIX საუკუნის ბოლოს. მოგვიანებით შეერია სხვა ჟანრებს, რომელთა შორის აღსანიშნავია ჯაზი, რითმ ენდ ბლუზი და როკ-ენ-როლი. დამახასიათებელი ინსტრუმენტებია: გიტარა, ფორტეპიანო, ჰარმონიკა, ბასი, საყვირი, საქსოფონი, ტრომბონი და დასარტყამები.
გოსპელი–სასულიერო ქრისტიანული მუსიკის ჟანრია, რომელიც განვითარდა XX საუკუნის პირველ მესამედში, ამერიკაში. მასში მეტი სპონტანური რეპლიკები და იმპროვიზაციაა.

ქანთრი–ამერიკული ხალხური მუსიკის მიმდინარეობაა. წარმოიშვა XX საუკუნის ოციან წლებში სამხრეთის შტატებში. დამახასიათებელი ინსტრუმენტებია: აკუსტიკური გიტარა, ვიოლინო, ფორტეპიანო, ბასი, დრამი, ჰარმონიკა, ბანჯო.

No comments:

Post a Comment